Legs up the wall pose (Viparita Karani)

Yoga tip van Merel - Paksini Yoga

 

Merel van de Bogaard
Paksini Yoga
Legs up the wall pose (Viparita Karani)

Deze houding werkt kalmerend en rustgevend. Doordat je benen en voeten hoger zijn dan je hart krijgt je hart rust. Ook stimuleert de houding de afvoer van afvalstoffen.

Je hebt nodig: een muur en iets zachts om op te liggen (yogamat, schapenvacht of handdoek).

Leg de zachte ondergrond haaks tegen de muur aan. Ga met de zijkant van je heup tegen de muur aan zitten en draai vanuit daar met de achterkant van je benen tegen de muur aan. Je kunt eventueel nog een kussentje of dekentje onder je hoofd leggen als dat fijner voelt voor je nek.
Als je wat langer in de houding wilt blijven kan je een dekentje over je heen leggen. Je handen kan je langs je lichaam laten rusten of op je buik plaatsen.
Eventueel kan je een oogkussentje met lavendel over je ogen plaatsen. Adem rustig in en uit naar je buik.
Deze houding kan je zo lang doen als voor jou fijn voelt (2-15 minuten). Kom langzaam uit de houding door je benen te buigen en je knieen richting je borst te laten zakken. Van daaruit kan je op je zij rollen en rustig gaan zitten. 

Contact

Pleďade winkel & bio café
Nieuwlandstraat 36
5038 SP Tilburg
013 - 536 12 86

info@pleiadetilburg.nl


Routekaartje 
Openingstijden

Deel je onze website?

Stuur eens een kaartje!


Naar eCards


Pleďade-sfeer Pinterest

 

Nieuwsbrief

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van Pleiade: